DAG 4 – PITCH VOORBEREIDEN!

Zoals vermeld in de blog van woensdag, maakten we al een flyer om op te hangen op de school. We lieten deze zien aan de directie ter goedkeuring en voerden met hun een conversatie over de voorbereidingen die we tot nu toe deden. Zij gaven ons nog enkele werkpuntjes mee over de flyer en gaven hier wat feedback over. Na het aanpassen van enkele elementen konden we de flyer gaan ophangen en al wat communiceren met de ouders. De ouders kunnen op die manier via de QR-code op de flyer het pitch-moment online mee volgen, zo worden zij ook op de hoogte gebracht van alles waar we op dit moment mee bezig zijn. Via onze instagrampagina kunnen ze het verdere proces ook blijven mee volgen!

Na het aanspreken van turnmeester Bart, mochten we enkele kinderen ‘lenen’ voor onze spelexperimenten die we gisteren bedachten. We lieten hen verschillende spellen spelen met kartonnen dozen, zoals verstoppertje, een hindernissenparcours… ook gingen ze krijten op de speelplaats waar ze graag een boom zouden willen en gingen ze boekjes lezen op een plek die ze zelf hiervoor zouden uitkiezen. Uit deze experimenten wilden we vooral de noden van het kind zien, wat missen zij op de speelplaats? Waar hebben zij nood aan? Hoe kunnen wij hier als studenten een betekenis voor bieden?

Hierna hebben we nog een feedbackmoment gehad samen met Elke. Zij wist ons nog enkele interessante dingen te vertellen dat niet alles vanzelfsprekend hoeft te zijn en kinderen het liefst hun eigen fantasie gebruiken. Een voorwerp moet geen duidelijke functie hebben, ze zouden bijvoorbeeld heel graag op een vuilnisbelt spelen, omdat ze hier hun eigen ding kunnen doen en niet alles duidelijk zichtbaar is, zoals een klimrek of een glijbaan. 

Na de feedback van Elke zijn we dus weer tot nieuwe ideeën en inzichten gekomen.

We besloten om ons weer even op te delen, zo gingen er een deel de pitch voor vrijdag voorbereiden. De anderen gingen de experimenten uittypen en deze ook in kaart brengen. Het filmpje voor de pitch werd ook al aan begonnen. De kaart van onze bevraging van de kinderen op woensdag werd gedigitaliseerd en hier probeerden we ook nog wat conclusies uit te trekken.

Tijdens de laatste pauze deden we nog een extra experiment met stoelen. We plaatsten de stoelen verspreid over de speelplaats en gingen dan opvolgen wat de kinderen vervolgens met de stoelen deden. Ook lieten we hen tijdens deze speeltijd nog pictogrammen plaatsen op een vereenvoudigd plattegrond, welke symbolen ze waar zouden plaatsen (rennen, klimmen, boek lezen, boom…).

Hier hebben we vervolgens weer onze bevindingen van opgeschreven en dit ook weer in kaart gebracht.

Als laatste besloten we nog om met de hele groep even te brainstormen over een concretere aanpak en iets meer in te zoomen op ons idee en hoe we hier de volgende dagen aan gaan werken. 

We maakten nog een to do lijstje voor de volgende dag, zodat iedereen vrijdagochtend meteen aan de slag kan gaan!