DAG 4 – TESTEN, CREËREN EN SPELEN !

De spellen en andere voorbereidingen die we gisteren maakten, konden we vandaag al meteen toepassen. In onderling overleg met turnleraar Bart konden we tijdens het eerste en tweede lesuur telkens een groepje van vijf leerlingen uit zijn les “lenen” met wie we allemaal testjes en spellen uitvoerden in zowel de speelplaats als kloostertuin. We lieten hen onder andere spelen met dozen en gaven hen de opdracht om een hindernissenparcours te maken.

In de namiddag hebben we testjes uitgevoerd met stoelen waarbij de kinderen ze mochten verplaatsen naar hun favoriete plekje, even mochten lezen, iets mochten bouwen… We kregen meer inzicht over hun denkwijzen en hoe ze creatief omgaan met alledaagse elementen zoals een doos en stoel. We zagen dat ze van een gewone stoel een glijbaan maakten en dozen gebruikten om een huisje te bouwen.

Ook gingen een paar van ons groepje even langs bij de kleuters. Hun mening/visie is ook zeer belangrijk, ondanks dat ze nog zo jong zijn. Zij gaven ons nog meer ideeën waardoor ons perspectief weer breder werd.

We stelden na de middag ook een to-do lijstje op en verdeelden de taken ter voorbereiding op de pitch van morgen. We digitaliseerden onze geschetste kaarten en bundelden al alles samen in een presentatie. Er moet nog even aan gewerkt worden morgen, maar wij kijken al uit naar de pitch!